dissabte, 17 de març del 2012

Camerun llança Camair Co, la seva nova companyia aèria

Diversos anys després de la dolorosa desaparició de Cameroon Airlines, el 2006, el vol inaugural de Camair Co (Cameroon Airlines Corporation) està previst per al pròxim 28 de març.


Aquesta vegada va la vençuda. El primer vol de la nova companyia aèria nacional està previst per al pròxim 28 de març, segons es va donar a conèixer la setmana passada a Douala, on des de fa setmanes havien aparegut cartells anunciant-a les principals ciutats del país i en els mitjans de comunicació.
Cameroon Airlines Corporation (Camair Co) ha començat a mostrar les seves millors gales i ja es coneix el seu logotip, semblant al de la difunta Cameroon Airlines i que exalta l'orgull nacional. Després de la desaparició de l'anterior Camair, el camerunesos portaven malament el fet de no comptar amb una companyia aèria de bandera i de veure el seu cel i els seus aeroports internacionals envaïts per una trentena de companyies estrangeres de la més variada procedència. La mateixa creació de Camair en els anys 70 va ser una qüestió d'orgull nacional.
Per iniciar les seves operacions, Camair Co ha comprat el Dja, un Boeing 767 que fos el vaixell insígnia de l'antiga Cameroon Airlines (Camair) i té previst comprar un 737. Posteriorment, llogarà dos avions per als enllaços nacionals i internacionals, atès que en l'actualitat anar al nord de Camerun és un veritable mal de cap. La nova companyia també mantindrà vols a Bangui, Brazzaville, Dakar i Ndjamena. Camair Co també ha anunciat enllaços amb París (la línia més rendible), Johannesburg, Dubai i la Xina, destinacions cada vegada més demandats pels camerunesos, grans viatgers, i línies que haurien de ser rendibles, segons creu el director general d'Camair Co, el holandès Alex Van Elk.
Camair Co no tenia altra elecció que recolzar-se en els èxits de l'antiga Camair així que ha reclutat bona part del seu personal entre els treballadors de l'antiga empresa. En l'actualitat treballen en Camair Co mica més de 300 persones, però s'aconseguirà aviat la xifra de 450, un personal que ha de fer de la rendibilitat i la competitivitat les paraules clau. Aquest no va ser el cas en l'època de Camair, que va morir després d'una llarga agonia, nombrosos plans de reestructuració i un fracassat intent de privatització.
Creada el 26 de juliol de 1971 per el primer president del país, Ahmadou Ahidjo, després que Camerun es retirés de la companyia africana interestatal Air Afrique, Cameroon Airlines es va convertir en una companyia viable amb beneficis. No obstant això, males decisions en la gestió i estratègiques (una flota inadequada), excés de personal, malversació de fons, un deute enorme, un mal clima en el si de l'empresa i un ball de directius van acabar per minar la bona salut de la companyia.
Al començament de la dècada de 2000 calia privatitzar seguint els desitjos de les institucions de Bretton Woods. No obstant això, no es va arribar a efectuar aquest procés ja que molts compradors ho van intentar sense èxit. No quedava sinó liquidar l'empresa, el que va passar el juny de 2006. L'11 de setembre d'aquest any, el president Paul Biya crea Cameroon Airlines Corporation, una societat de capital públic, que començarà a operar, segons s'ha anunciat, a finals d'aquest mes de març.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada